پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ظرفیت دانش‌بنیانی باعث تسریع در روند رشد می‌شود

ظرفیت دانش‌بنیانی باعث تسریع در روند رشد می‌شود

- 1402/05/21

نشست آشنایی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق با ظرفیت‌های بازار فناوری در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان،  مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: ظرفیت‌های بازار فناوری در پارک علم و فناوری خراسان در زمینه نفت و گاز از اهمیت بالایی برخوردار است و پردیس انرژی به عنوان یک مرکز نوآوری و تحقیقاتی در صنعت انرژی دارای توانمندی‌های فراوانی می‌باشد.
وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان با ارائه محیط مناسبی برای ترویج همکاری بین شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تلاش می‌کند تا با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی، امکان توسعه و بهبود فناوری‌ها و نوآوری‌هایی که به صنعت نفت و گاز ارتباط دارند را فراهم می‌سازد.
میرزائی تصریح کرد: علاوه بر این، در این پارک فضایی برای ارتقاء توانمندی‌های‌ انسانی در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی نفت، ژئوفیزیک، سیستم‌ها و تجهیزات نفت و گاز، مهندسی نیروی دریایی و سایر رشته‌های مرتبط وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: با توجه به جایگاه استراتژیک پارک علم و فناوری خراسان در صنعت نفت و گاز، می‌توان انتظار داشت که ظرفیت‌های بیشتری با حمایت و سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه توسعه یابد و این مجموعه به عنوان یک مرجع اصلی فناوری و نوآوری در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شود.

فرشید خیبری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: شرکت نفت و گاز شرق فعالیت‌های خود را در حوزه اکتشاف، استخراج و تولید نفت و گاز طبیعی انجام می‌دهد و یکی از پیشگامان صنعت نفت و گاز در منطقه است.

وی افزود: شرکت نفت و گاز شرق پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و روش‌های استخراج نفت و گاز را بکار می‌گیرد و در این مسیر تصمیم دارد تا با استفاده از توان پارک علم و فناوری خراسان و شرکت‌های عضو آن بتواند در روند رشد تسریع ببخشد.

خیبری تشریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقلام مکانیکی، ابزار دقیق و برق نیازمند همکاری هستیم.

در پایان از نشست از شرکت‌های صنعت پروژه توس و آهارشرق بازدید به عمل آمد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.